Καταχωρήθηκε 22 December 2010 - 05:07 PM

Συντάκτης άρθρου:sinclair_jim

 

Επίλυση προβλήματος (Αλγόριθμος): Zoro
Amstrad CPC 6128: Zoro
(Με Ελληνικά)
Commodore 64: Sinclair_Jim (Με Ελληνικά)
Commodore 128: Darth_Cotsos
MSX2: Darth_Cotsos
Sinclair ZX81: Sinclair_Jim
Spectrum 48K/128K: Darth_Cotsos
(Με Ελληνικά)
Sinclair QL: Darth_Cotsos

 

 Το πρόγραμμα επιλύει «ανοικτή» όδευση, μετρημένη με αναλογικό μετρητικό όργανο. Αν και τα σύγχρονα ταχύμετρα βρίσκουν απ’ ευθείας τις συντεταγμένες (απόλυτες ή σχετικές), πολλοί τοπογράφοι χρησιμοποιούν ακόμη αναλογικά ταχύμετρα.

Η όδευση μπορεί να γίνει «κλειστή», αν από την τελευταία στάση, σημαδέψεις το αρχικό σημείο συσχετίσεως (Σ.ΣΧ.).

Αν εισάγεις πραγματικές συντεταγμένες του Σ.ΣΧ., τότε η όδευση γίνεται πλέον «εξαρτημένη», οπότε τα σημεία της θα έχουν τις απόλυτες συντεταγμένες του επίγειου καρτεσιανού τρισορθογώνιου συστήματος συντεταγμένων (Χ, Υ, Ζ) του πλανήτη. Γιά τα Χ και Υ η τιμή (είναι ουσιαστικά καθαρός αριθμός) έχει έως 7 ακέραια ψηφία και τρία δεκαδικά. Για το υψόμετρο (Ζ), αρκεί το πολύ ένας τετραψήφιος με δύο δεκαδικά (λογικό, αφού υψόμετρο που να είναι υψηλότερο από την κορυφή του Everest, αποκλείεται να υπάρχει).

Αν δεν εισάγεις συντεταγμένες του Σ.ΣΧ. (δώσεις μηδενκές τιμές), τότε τα σημεία της όδευσης έχουν απλώς τις σχετικές, με το Σ.ΣΧ., «συντεταγμένες», που αρκούν για απλές τοπογραφικές εργασίες. Π.χ. για να τοπογραφήσεις ένα οικόπεδο, μπορείς να αρκεσθείς στις σχετικές συντεταγμένες (ορίζεις μία γωνία του οικοπέδου ως Σ.ΣΧ. και οι υπόλοιπες γωνίες θα έχουν θέση απλώς σε σχέση με το Σ.ΣΧ.).

Οι γωνίες μετρούνται σε βαθμούς (grad). Ένας κύκλος έχει 400 βαθμούς, δηλαδή η ορθή γωνία είναι 100 grads.

Η όδευση γίνεται ως εξής:
Από το Σ.ΣΧ. σημαδεύεις (πάντα δεξιόστροφα) με το ταχύμετρο το πρώτο σημείο (1η στάση). Η οριζόντια γωνία είναι μεταξύ του βορρά και της 1ης στάσης. Επίσης, μετράς την απόσταση μεταξύ τους, καθώς και την κάθετο γωνία, για να βρείς την υψομετρική διαφορά σε σχέση με το Σ.ΣΧ.

Κατόπιν, πηγαίνεις στην 1η στάση, και απ’ αυτήν μετράς (πάντα δεξιόστροφα) την γωνία μεταξύ του προηγούμενου σημείου (εν προκειμένω του Σ.ΣΧ.) και της επόμενης στάσης (την 2η).

Έπειτα, πηγαίνεις στην 2η στάση, και μετράς την γωνία μεταξύ της προηγούμενης
(1ης) και της επόμενης (3ης) στάσης, και ούτω καθ’ εξής, μέχρι να τελειώσεις όλα τα σημεία (πάντα βέβαια, μετράς τις αποστάσεις και τις κάθετες γωνίες).


Αν στο αρχικό Σ.ΣΧ. δώσεις τιμή οριζόντιας γωνίας, τότε ολόκληρη η όδευση «στρέφει» σύσσωμη κατά την τιμή της γωνίας αυτής (αριστερόστροφα αν η τιμή είναι αρνητική και δεξιόστροφα αν η τιμή είναι θετική).

Zoro 2010 για το silogomania.gr


             Amstrad CPC                             Commodore 64                          Commodore 128

 

                           MSX 2                                Sinclair ZX81                          Spectrum 48K/128K

    

                 Sinclair QL

Ολα τα προγράμματα είναι φτιαγμένα με BASIC και δεν είναι πανομοιότυπα, εξαρτώνται από το γούστο του εκάστοτε συγγραφέα και από τις δυνατότητες που παρέχει η BASIC του κάθε μηχανήματος.

Τα προγράμματα μπορείτε να τα κατεβάσετε από εδώ.. Spectrum   Commodore   Amstrad    MSX2

 

 

 

 

Συνολική βαθμολογία (0)

0 έως 5 αστέρια
Ανάγνωση παλαιότερων μηνυμάτων
  • Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 02:54 AM<br /><br />Turri, αδίκως προβληματίστηκες!<br /><br />1) Δεν έχει σχεση με σένα, στο ξανάγραψα. Ορθώς εκφράζεις απορίες και είναι το σωστότερο. Αυτό περιμένω (ουμε) και χαίρομαι να ξέρω κάτι για να απαντήσω (ήδη το έκανα σε μία απορία), ή να ρωτήσω με την σειρά μου αν προκύψει σε κάποιο θέμα, αφού κι εγώ έχω απορίες...<br /><br />2) Σωστά αναφέρεις περί λεπτομερειών σε software/hardware. Η αντίρρησή μου έχει σχέση με την παρεκτροπή και κοντρίτσες που προέκυψαν περί «καλύτερου», «ταχύτερου», «εξυπνότερου», «πληρέστερου», «γνωστικότερου», που τελικά δεν έδωσαν κάποια ουσιαστική απάντηση στις απορίες σου. Δεν είναι κακό να υπάρχει και η χαλαρή – χιουμοριστική κουβέντα (κι εγώ μέσα είμαι), αρκεί να γίνεται σε κάποια σχετική ενότητα, που δεν θα ενοχλεί όσους θα ήθελαν να κουβεντιάσουν σχετικά με το θέμα, όπως εσύ.<br /><br />3) Συμφωνώ μαζί σου σχετικά με την αναφορά σου στο παράδειγμά μου περί επιφανειακής προσέγγισης σε θέματα τέχνης. Επί 12 χρόνια ήμουν κατ’ επάγγελμα ζωγράφος (τιμηθείς μία φορά) και μέλος της ομάδας διοργάνωσης κουαρτέτων εγχόρδων αλλά και μεγαλύτερων μουσικών σχημάτων στον Δήμο μου. Η αντίρρησή μου περιέγραψε σαφώς όσους δεν ασχολούνται με την ουσία αλλά με τα «παρελκόμενα».<br /><br />4) Δεν έχω εμμονές περί αοράτου κινδύνου. Ωρίμασα πιά... Ως απάντηση στα υπόλοιπα, σε παραπέμπω στην δεύτερη πρόταση της παραγράφου (2).<br /><br />5) Το κέρασμα το δέχομαι μόνο επειδή α) σε εκτιμώ και β) βλέπω πως έχουμε κοινά καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα.<br /><br />Υ.Γ. Αν καμιά φορά "ξιφουλκώ", φταίει η καταγωγή μου (Λακεδαίμων γαρ).

  • Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 03:02 AM<br /><br />Είναι πολύ δύσκολο να σχολιάσει κανείς το πρόγραμμα. Είναι εξαιρετικά εξειδικευμένο. Απο τα λίγα που ξέρω πάντως απο BASIC οι αλγόριθμοι είναι οι ίδιοι και το μόνο που λογικά αλλάζει είναι το interface. Πάντως οτιδήποτε σε BASIC είναι εξαιρετικά κακό για Benchmarking...<br /><br />Anyway, nice work

  • Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 03:48 AM<br /><br />Σωστά τα λες. Είναι εξειδικευμένο, αλλά αυτό δεν μας απέκλεισε από την επιθυμία να το κατασκευάσουμε. Για την ακρίβεια, το πρόγραμα (σε πλωτόλεια μορφή) το χρησιμοποιούσα την δεκαετία του 80, όταν δούλευα ως τοπογράφος. Οι Sinclair Jim και Darth εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την "αναβίωσή" και κατασκευή του σε διάφορους Micros. Τότε βέβαια, δεν υπήρχαν τα σύγχρονα όργανα μέτρησης, τα οποία σου δίνουν αμέσως τα αποτελέσματα...<br /><br />Όντως, οι αλγόριθμοι είναι οι ίδιοι, αλλάζουν όλα τα άλλα σε κάθε πρόγραμμα, και αυτό προέκυψε για τους λόγους που είχα προαναφέρει στο "καυστικό" μου post.<br /><br />Πράγματι, η BASIC δεν ενδείκνυται σε Benchmarking. Είναι "εκ φύσεως" αναξιόπιστη, αφού τηρεί "απόσταση" από τον επεξεργαστικό πυρήνα του μηχανήματος.

  • Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 03:54 AM<br /><br />Ευχαριστούμε πάντως για τα καλά σας λόγια....<br />Θα δείτε και άλλα πολύ σύντομα από την ομάδα μας,<br />που θα ήθελα να μεγαλώσει κι άλλο, λείπει 16μπιτη ομάδα....<br /><br />Spoiler:<br /> Και για όσους δεν κατάλαβαν ή θέλουν διευκρίνηση...<br /> ΝΑΙ, είναι ανοιχτή πρόσκληση..

  • Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 04:11 AM<br /><br />Αλήθεια που είναι η 16bit σκηνή εεεεε???

  • Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 04:17 AM<br /><br /> Darth_Cotsos έγραψε:....Τουλάχιστον είχαμε ένα 16bit... τον QL!!!<br /><br />Ονομαστικά 16Bit Την αλήθεια την ξέρουμε, αλλά θα την πούμε εμπιστευτικά...

  • Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 04:30 AM<br /><br />Δεν είναι 16bit, είναι κάτι ανώτερο.... Είναι Sinclair....

  • Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 05:09 AM<br /><br />Ευκαιρία να στρατολογήσουμε κόσμο!!!! :woohoo:<br /><br />Αλήθεια, Baltar θέλεις να έλθεις στην ομάδα; Έχουμε κατά νου πολλά ενδιαφέροντα πράγματα να φτιάξουμε...

  • Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 05:23 AM<br /><br />Ανοιχτά πρότζεκτ αυτή τη στιγμή:<br /><br />Ένα μοντέλο σε C++ και Matlab για την χαρά της επιστήμης.<br /><br />Ένα demaki για το επερχόμενο Outline o/ (όπου φυσικά με βλέπω μια βδομάδα πριν το πάρτυ να τρέχω πανικόβλητος ως συνήθως :P). To demo άρχισα να το δουλεύω για το Atari STE 20 years και φυσικά δεν πρόλαβα ούτε την extended deadline.<br /><br />Κάποια tools για ένα παιχνίδι Jaguar<br /><br />Κάποια features στο Qextract τα οποία μου ήρθαν χτες.<br /><br />Και ότι άλλο μου τύχει...<br /><br />Επίσης, τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα όταν μιλάμε για ST. Αν ήθελα να μεταφέρω το εν λόγω πρόγραμμα σε ST έχουμε τα εξής στάδια. Σχεδιασμός του GUI σε ένα resource editor, διάβασμα πάνω στο GEM API και μετατροπή των C functions σε GFA BASIC (μιας και δεν πιάνω C για fun projects). Οπότε είμαι ανοιχτός με την προϋπόθεση ότι το πρόγραμμα θα πρέπει να με ενδιαφέρει αρκετά....

  • Καταχωρήθηκε 13 April 2010 - 01:15 AM<br /><br />Ευχαριστώ Δημήτρη για την συζήτηση! Θα τα πούμε και κοντά λοιπόν! :cheer:<br />Ευχαριστώ και τον Darth για τις αναλυτικότατες απαντήσεις! Και με εσένα θα τα πούμε από κοντά! Laughing<br /><br /><br />@Baltar η σκέψη για benchmarking σε γλώσσα BASIC αποσκοπούσε στην μέτρηση της Ταχύτητας της BASIC των μηχανημάτων και όχι σε γενικευμένο Hardware test

Κάθε χρόνο στις 20 του Ιούνη η Θεσσαλονίκη θυμάται μια από τις χειρότερες καταστροφές που την χτύπησαν.Θυμάται εκείνο το ζεστό καλοκαίρι της Τρίτης του 1978 το οποίο έμεινε στην ιστορία ως ημέρα του μεγάλου σεισμού.

Ευθυμογραφήματα

Συντάκτης:Βασίλης Κωνσταντίνου

Καταχώρηση εικόνας

 
Ήταν μία συνηθισμένη βροχερή Λονδρέζικη μέρα στα τέλη Δεκέμβρη.Ο γνωστός ανταποκριτής είχε πάρει εντολή να πάει σε ειδική αποστολή....
              Διαβάστε το άρθρο

Συνεντεύξεις

Αγαπητοί φίλοι..Έχουμε την μεγάλη τιμή να σας παρουσιάσουμε μια μεγάλη συνέντευξη από έναν άνθρωπο που δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις για το τι πρόσφερε στον χώρο της πληροφορικής.Ο Νίκος Μανούσος ο CEO της Compupress είναι κοντά μας.

     Διαβάστε την συνέντευξη

Άλλα άρθρα

Σχεδόν όλοι οι Θεσσαλονικείς έχουν περάσει από το παλιό Λούνα παρκ.Στις μνήμες μας έρχονται μουσικές γέλια και φωνές,και όμορφα χρωματιστά λαμπάκια τα οποία ζωντανεύουν σαν όραμα μπροστά στα μάτια μας.Εμείς εδώ θυμόμαστε το παλιό αγαπημένο μας λούνα παρκ στην Νέα παραλία Θεσσαλονίκης.

Συνεντεύξεις

Στο καλοκαιρινό PC Master του Ιουνίου του 2011,μαζί με το τετρασέλιδο αφιέρωμα με θέμα την ολοκλήρωση των 133 τευχών του Pixel σε ψηφιοποιημένη μορφή που ολοκληρώθηκε από εμάς στο retrovisions,είχαμε και την ευκαιρία να δώσουμε μια συνέντευξη στον αρχισυντάκτη του PC Master Χρήστο Κουβόπουλο με θέμα το περιοδικό Pixel και η εποχή των home micros.

Game review

Αποκλεισμένη από κάθε δυνατή βοήθεια,η Ellen Ripley βρίσκεται μόνη σε ένα διαστημικό σταθμό με ένα θανατηφόρο επισκέπτη.Η μάχη είναι άνιση γιαυτό και θα πρέπει να ξεπεράσει κάθε αδυναμία της για να βγει ζωντανή.Σας παρουσιάζουμε ένα μοναδικό survival horror stealth adventure game,όπου ο ήχος θυμίζει παραγωγές του George Lukas και η ατμόσφαιρα σε ταινίες που κέρδισαν όσκαρ..

Ψηφιοποιήσεις

Ευθυμογραφήματα

Τα Χριστούγεννα του 1986 και ο ZX Spectrum

Είχε περάσει ήδη ένας χρόνος από τότε που είδα για πρώτη φορά τον ZX Spectrum στο σπίτι ενός φίλου μου μπορώ να πω με απόλυτη σιγουριά πως από τότε ήξερα ήδη τι θα ζητήσω για τα επόμενα Χριστούγεννα.

          Διαβάστε το άρθρο

Another World

Game review

Πόσο θα ήθελα να γυρνούσα τον χρόνο πίσω....Να ζήσω και πάλι με τους δικούς μου την κάθε μέρα.Να απολαμβάνω και πάλι τον καθαρό ουρανό και να μυρίζω την γύρη των λουλουδιών.Όνειρα απατηλά.Τώρα θα πρέπει να αντιμετωπίσω τον θάνατο κατάματα για να μπορέσω να επιβιώσω σε αυτό τον κόσμο...

        Διαβάστε το review

Σύνδεση στο blog

Συνδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 117 guests και 2 members

retrosystem

Game review

Μια γυναίκα δυο ψυχές.Ένα μεγάλο μυστικό,και ένας επιστήμονας που θα προσπαθήσει να ανακαλύψει το φαινόμενο Jodie.Κάνουμε μια παρουσίαση σε ένα παιχνίδι σταθμός στην πορεία του PS3.Πρόκειται να ζήσουμε έντονα συναισθήματα όπως τα ζει εκείνο το μικρό κορίτσι που διαθέτει μέσα της μια τεράστια δύναμη.

Τελευταία σχόλια στο blog


Καλησπερα...Δεν έψαξες καλά το site
https://www.retrovisions.gr/index.php/2014-08-15-21-03-07/2014...
Καλησπερα, υπαρχουν σαρρωσεις του θρυλικου περιοδικου USER προς ληψη;

Τελευταίες Αγγελίες

Εκδηλώσεις

retrovisions.gr - Compupress 15  χρόνια  χωρίς  το  Pixel. Εκδήλωση.
Στα πλαίσια των 15 ετών χωρίς το Pixel, η Compupress μέσο του Pc Master ετοίμασε ένα μοναδικό αφιέρωμα για τους εραστές του τότε περιοδικού.Μέσα σε όλη αυτή την χαρά παρευρεθήκαμε και εμείς καλεσμένοι ως αντιπρόσωποι και συντελεστές της ολοκλήρωσης των τευχών του Pixel σε ψηφιακή μορφή στα γραφεία της εταιρίας σε μια εκδήλωση που σίγουρα θα μείνει στην ιστορία.

Game review

 
Ένας εξαφανισμένος ιερέας και ο γιος του που ψάχνει να τον βρει.Ένα περίεργο χωριό με πολλά εγκαταλελειμμένα σπίτια.Μυστήριοι αφιλόξενοι χωρικοί.Η ασφάλεια της ημέρας αλλά και οι εφιάλτες της νύχτας.Ένας εφιάλτης ξεκινάει,και δεν πρόκειται να βγείτε ζωντανοί αν δεν τον αντιμετωπίσετε πρόσωπο με πρόσωπο.Κάνουμε ένα σκοτεινό review στο Personal Nightmare ένα παιχνίδι σταθμό στα horror adventure games από το μακρινό 1989.